Jacek Placek. Futbolowa bestia

Jacek Placek. Futbolowa bestia, Michael Broad, 6.97

Cykl książek o niewiarygodnych dla dorosłych, ale prawdziwych przygodach, które przydarzają się Jackowi Plackowi. Jego mama twierdzi, że Jacek wszystko zmyśla, nauczyciele mają pretensje, że buja w obłokach, zamiast uważać na lekcjach. Przedstawiamy trzy kolejne niewiarygodne przygody Jacka Placka. Jacek Placek futbolowa bestia Jacek Placek i morski potwór Jacek Placek i upiór Nasz bohater spotyka kolejne potwory, z którymi tylko on potrafi się porozumieć, i choć jak zwykle nikt mu nie wierzy, on oswaja bestię i przy jej pomocy wygrywa wraz ze szkolną drużyną piłki nożnej mecz z zespołem Rekinów. Pomaga samotnym i znudzonym potworom zaprzyjaźnić się. Sprawia też, że upiór z wesołego miasteczka, którego nikt już się nie boi, odzyskuje siły i straszy tak, że do kas zaczyna ustawiać się kolejka chętnych do odwiedzenia tunelu strachu. Tylko dlaczego nikt mu znowu nie wierzy? Wszystkie przygody spisuje w notesie, samodzielnie ilustrując i robiąc zabawne dopiski

Opis z okładki dodał użytkownik Daria Kucharczyk

więcej informacji o tej książce

szukaj książek o podobnej tematyce

Zobacz powiązane kategorie:

Statystyki

• Jacek Placek. Futbolowa bestia jest na 792 miejscu (na 20819 książek) w kategorii literatura dla dzieci i młodzieży
• (wyprzedza ją Wielka szansa. Szkoła gwiazd)
• książkę oceniło 39 osób
• przeczytało 59, dodało do ulubionych 39
• ponad 39 często do niej wraca
• obecnie czyta ją 0 osób
0 zamierza przeczytać.

Jak oceniali książkę nasi użytkownicy?

• średnia ocena: 6.97 na 10
• w sumie oceniło 41
oceny
• opinia czytelników: niezła

Kto czyta, kto zamierza przeczytac Jacek Placek. Futbolowa bestia?

Encyklopedia autorów

Milew Geo właśc. Georgi Kasabow 1895-1925 bułgarski poeta, kontynuator symbolizmu autor tomiku wierszy Żestokijat prysten; z czasem zdeklarowany ekspresjonista; autor poematów proz^Kalendarzyk ekspresjonistyczny (1921, wyd. polski 1977), Ohydna proza (1924, wyd. polski 1977) i poświęconego powstaniu wrześniowemu w 1923 poematu Wrzesień (1925, wyd. polski 1977); zamordowany przez przeciwników polityczny

Encyklopedia literatury

KARMAZYNOWY POEMAT zbiór utworów poetyckich J. Lechonia, powst. 1916-18, wyd. w Warszawie 1920. Dedykowany S. Żeromskiemu, zawiera poematy: Herostrates, Duch na seansie, Jacek Malczewski, Sejm, Polonez artyleryjski, Moch- nacki, Piłsudski; w wyd. 2 (Tor. 1923) dodany został utwór Pani Słowacka. Tom odwołuje się w swej treści i problematyce historioz. do postaci i zdarzeń trwale zapisanych w pol. kulturze, historii i mitologii, jest manifestacją swoistej ambiwalen- cji uczuciowej poety, urzeczenia przeszłością i tradycją pol., a jednocześnie sprzeciwu wobec ich obezwładniającej przemocy, na co wskazuje zwł. wiersz wstępny Herostrates. Pisane jeszcze przed odzyskaniem niepodległości poematy te były wyrazem niepokoju, czy Polska jako naród potrafi zdobyć się na czyn wyzwalający spod fatalizmu klęsk dziejowych i paraliżującego czaru "poezji grobów". Wszystkie reprezentują typ wypowiedzi lirycznej o strukturze postaciowej, operują układami kompozycyjnymi szeroko rozwiniętymi w postaci obrazów i epizodów fabularnych o wyraźnej skłonności do teatrali- zacji przedmiotu, świadomego wygrywania efektów widowiskowych. Elementem scalającym bogactwo wizji i przedstawień jest nastrój, pozostawiający szeroki margines dla rozległych asocjacji. Całość ujawnia wyraźne związki z tradyc jami poetyki klas. i romantycznej. Klasycznej w teatr, retoryce, w hiperbolizacji obrazowania, w częstym stosowaniu układów peryfrastycznych i stylistyki patosu, w wersyfikacji odwołującej się do miar rygorystycznie regularnych. Romantycznej w pejzażowej scenerii, w zbieżnościach leksykalnych i frazeologicznych. Nakładały się na te tradycje filiacje bliższe, młodopol., charakterystyczny dla tej epoki język mitów i lit. aluzji (noc listopadowa, park Łazienkowski, pieśń towarzysząca bohaterom idącym do boju) oraz wpływ aktualnej poezji niepodległościowej czasu wielkiej wojny, ożywiającej konwencje stylistyki patriot. uformowanej w kręgu XIX-wiecznej liryki powstańczej. Całość została wznów. 1930 oraz w Poezjach zebranych 1916-1953 (Londyn 1954), poszćzególne utwory w wyborach wierszy poety.