Słownik tematyczny rosyjsko-polski

Największy dwujęzyczny słownik tematyczny - zawiera ponad 30 000 haseł, obejmuje obszerny zasób słó i połączeń wyrazowych z każdej z wymienionych niżej dziedzin oraz bogatą, w tym najnowszą terminologię

Opis z okładki dodał użytkownik Amelia Raczkowska

więcej informacji o tej książce

szukaj książek o podobnej tematyce

Zobacz powiązane kategorie:

Statystyki

• Słownik tematyczny rosyjsko-polski jest na 2316 miejscu (na 7996 książek) w kategorii encyklopedie, słowniki języki obce (nauka języków)
• (wyprzedza ją Martynka. Ilustrowany słownik angielsko-polski z Martynką)
• książkę oceniło 66 osób
• przeczytało 86, dodało do ulubionych 66
• ponad 66 często do niej wraca
• obecnie czyta ją 1 osoba
0 zamierza przeczytać.

Jak oceniali książkę nasi użytkownicy?

• średnia ocena: 5.88 na 10
• w sumie oceniło 68
oceny
• opinia czytelników: można przeczytać

Kto czyta, kto zamierza przeczytac Słownik tematyczny rosyjsko-polski?

Encyklopedia autorów

Alcott Louisa May 1832-88 amerykański powieściopisarka gł. znana jako autorka opartej na motywach autobiograficzny popularnej powieści dla młodzieży Małe kobietki (1868-69, wyd. polski 1876), przedstawiającej 4 dorastające siostry i ich wzajemne relacje; kontynuacja w Mali mężczyźni (1871, wyd. polski 1877) i U progu życia (1886, wyd. polski 1912); powieści gotyckie: A Modern Mephistopheles (1877), W cieniu bzów (1878, wyd. polski 1929), Janka i Janek (1880, wyd. polski 1932), Długa i zgubna pogoń miłosna (1895, wyd. polski 1997); zbiór opowiadań Hospitał Sketches (1863); Małe kobietki doczekały się wielu adaptacji film. (1933, 1949 i 1994, między innymi z W. Ryder),

Encyklopedia literatury

BRATNY ROMAN właśc. R. Mularczyk, ur. 5 VIII 1921 w Krakowie, prozaik, poeta, publicysta. W czasie okupacji niem. czynny w warsz. podziemnym życiu kult., współpraco- . wał z pismem"Kuźnia", 1943-44 redagował jego kontynuację, mies. "Dźwigary", 1944 debiutował konspiracyjnym zbiorem wierszy Pogarda. Oficer AK, walczył w powstaniu warsz., nast. przebywał w obozach jenieckich. Po wojnie studiował w Akademii Nauk Polit. w Warszawie, 1946-47 redagował tyg. "Pokolenie" skupiający młodych pisarzy o przeszłości konspiracyjnej, 1950-51 czł. zespołu red. tyg. "Nowa Kultura", 1963-71 zastępca red. tyg. "Kultura", od 1975 kierownik lit. Teatru Powszechnego w Warszawie; scenarzysta filmowy. Otrzymał nagrodę państw. II st. (1972).Tematem dominującym w twórczości B. są dzieje własnej generacji - młodzieży walczącej w szeregach AK z okupantem niem., a po wyzwoleniu szukającej miejsca w nowej rzeczywistości politycznej. Doświadczenie pokoleniowe, obecne już we wczesnych utworach pisarza (opowiadania Ślad 1948, zbiory wierszy Losy 1948 i W karty z historią 1948), zyskało najpełniejsze ujęcie w głośnej powieści Kolumbowie. Rocznik 20 (1957) i pozostało gł. tworzywem większości późniejszych utworów: powieści Szczęśliwi torturowani (1959, ekranizacja pt. Powrót), Śniegi płyną (1961, ekranizacja pt. Zerwany most), Brulion (1962), Nauka chodzenia (1965), Życie raz jeszcze (1967, ekranizacja), Ile jest życia (1971), Losy (1973), Kiosk na Dębowego (1976), opowiadań ze zbiorów Przeszło, nie minęło (1967), Ciągle wczoraj(1968), Kontrybucja (1970, tu m. in. ekranizowana nowela Naganiacz). Losy pokolenia wojennego ukazane tu zostały w rozmaity ch wariantach sytuacyj - nych i problemowych, w których kult heroicznej przeszłości jest konfrontowany z wymogami teraźniejszości, kompleks klęski i rozczarowania z potrzebą działania, chęć uwolnienia się od pow ierzchownej mitologii kombatancko-martyrologicz- nej - z przeświadczeniem o trwałości postaw ideowo-moral- nych ukształtowanych w toku ogólnonar. walki z faszyzmem. W powieści Trzech w linii prostej (1970) i w wielu opowiadaniach ze zbiorów Kryśka Brzytew (1955), Spacer w ZOO (1961), Przesłuchanie Pana Boga (1968), Izba tonów i drwina (1970), Sześć osób pierwszych (1972), Zgoda na gniew (1974) na plan pierwszy wysuwa się współcz. tematyka obycz.-psychol. i polit., stale zresztą obecna w utworach pisarza, żywo i szybko reagującego na aktualne wydarzenia i nastroje. Czytelniczemu powodzeniu jego prozy sprzyja też forma narracji, łącząca reportażowy autentyzm opisu i dialogu z powikłaniami fabularnymi o sensacyjnym napięciu, niekiedy wykorzystująca efekty ekspresjonist. deformacji i groteski. Ponadto poezja, m.in. o charakterze agitacyjno-politycznym (Wiersze wybrane 1957), reportaże zagr. (Niespokojne tropy 1959, Tygodnie zdumienia 1971), publicystyka (wybór z 1945-68 Ćwierć wieku i cała przyszłość 1971), wspomnienia Pamiętnik moich książek (1978).