Różnice kulturowe a zachowania w biznesie

Różnice kulturowe tworzą często niewidoczną barierę w świecie biznesu. Publikacja stanowi praktyczny przewodnik dla osób, które w swojej pracy stykają się "twarzą w twarz" z niespodziewanymi sytuacjami powodowanymi odmiennością kulturową osób biorących udział w negocjacjach. Autor książki pracując w siedmiu krajach na czterech kontynentach wśród przedstawicieli 45 kultur wynegocjował kilkaset porozumień. Dzięki opisanym problemom i przedstawionym autentycznym sytuacjom książka pomoże czytelnikowi negocjować w każdym punkcie świata

Opis z okładki dodał użytkownik Alicja Napiwodzka

więcej informacji o tej książce

szukaj książek o podobnej tematyce

>> świat >> praca >> osoba >> dzięki >> stan

Zobacz powiązane kategorie:

Statystyki

• Różnice kulturowe a zachowania w biznesie jest na 2684 miejscu (na 13001 książek) w kategorii nauki przyrodnicze (fizyka, biologia) filozofia
• (wyprzedza ją Prawo O Ustroju Sądów Powszechnych)
• książkę oceniło 110 osób
• przeczytało 151, dodało do ulubionych 110
• ponad 110 często do niej wraca
• obecnie czyta ją 0 osób
0 zamierza przeczytać.

Jak oceniali książkę nasi użytkownicy?

• średnia ocena: 5.89 na 10
• w sumie oceniło 115
ocen
• opinia czytelników: można przeczytać

Kto czyta, kto zamierza przeczytac Różnice kulturowe a zachowania w biznesie?

Encyklopedia autorów

Wirtemberska Maria z domu Czartoryska, właśc. Maria Anna z Czartoryskich księżna von Wurttemberg-Montbeliard 1768-1854 powieściopisarka Córka Adama Kazimierza i Izabelli z Flemmin-gów, siostra Adama Jerzego. Już jako czternastoletnia dziewczynka współpracowała ze swym nauczycielem F. Karpińskim w tłumaczeniu Ogrodów J. Delilla, co poświadcza dedykacja poety poprzedzająca wydanie tomiku z 1783. W 1808-16 prowadziła w Warszawie salon literacki, którego "błękitne soboty" skupiały intelektualną elitę miasta i inspirowały wiele poczynań artystycznych. Autorka pierwszej polskiej powieści psychologicznej pt. Malwina, czyli Domyślność serca (1816), będącej manifestem już nie tyle sentymentalnej, co niemal preromantycz-nej uczuciowości. Zainspirowana twórczością L. Sterne'a, napisała swą wersję "podróży sentymentalnej" pt. Niektóre zdarzenia, myśli i uczucia doznane za granicą (wyd. 1978). Pozostawiła także drobne utwory poetyckie oraz powiastki dla ludu wydane jako Powieści wiejskie wraz z Pielgrzymem wDobromilu I. Czartoryskiej (1819). Jej nieudane małżeństwo z ks. Ludwikiem Wirtemberskim i opowieść o nieszczęśliwej miłości F.D. Kniaź-nina stały się kanwą dla sentymentalnej legendy księżniczki,

Encyklopedia literatury

MAŁŻEŃSTWO Z KALENDARZA. Komedia w 3 aktach komedia prozą, wyst. 4 III 1766 (wyd. 1766 w Warszawie) jako pierwsza sztuka F. Bohomolca na scenie publ. i druga pol. premiera tej sceny. Inspirowana najpewniej przez króla, wymową dydakt. służyła programowi sprowadzania cudzoziemskich fachowców wobec cywilizacyjnego zapóźnienia kraju; wprowadzała też po raz pierwszy żywą do poł. XIX w. opozycję "frak-kontusz", w której strój - pol. lub cudzoziemski - stawał się symbolem mentalności i obyczaju postaci. Staruszkiewicz, uosobienie sarmatyzmu, chce wydać córkę Elizę - zakochaną w "pozytywnym" Erneście, którego ojciec jej odrzuca ze względu na cudzoziemskie pochodzenie - za łowcę posagowego Marnotrawskiego (i to natychmiast, gdyż wg kalendarza dzień sprzyja zawieraniu małżeństw); sytuację ratuje służącaAgata, doprowadzając do zdemaskowania Marnotrawskiego. Śmiała krytyka szlach. przesądów nar. i stanowych (Agata wyśmiewa szlachectwo służącego Marnotrawskiego) wywołała ostre ataki obrońców sarmackiej szlachetczyzny. Autor bronił się w przedmowie do edycji M.zk., ale 8 VII wystawił komedię Staruszkiewicz, w której wydrwigroszem okazuje się cudzoziemiec, a bohaterem pozytywnym jest pol. szlachcic. Obie komedie były tłum. na ros. (1779 i 1792); M. z K. wystawiono w Moskwie 1784.